L'homme derrière son écran peut être cynique, désabusé, fainéant et totalement désinvesti d'une entreprise qui lui apparaît comme un monstre froid et inhumain. Ce terrible constat est cependant servi par un humour absolument dévastateur et profondément hilarant. Une réussite saluée dans 65 pays par des millions de lecteurs.
What is loserthink? If you've been on social media lately, or turned on your TV, you may have noticed there are a lot of dumb ideas floating around out there. "We know when history will repeat and when it won't." "We can tell the difference between evidence and coincidences." "The simplest explanation is usually true." "Stay in your channel." Wrong, wrong, dangerous, and wrong! These false beliefs are the result of what Scott Adams, the creator of the Dilbert comic and a lifelong student of group psychology, calls loserthink. Loserthink is the epidemic of sneaky mental habits trapping its victims in their own bubbles of reality. Even the smartest and most educated among us can slip into its seductive grasp. If we're not careful, loserthink would have us believe that every Trump supporter is a bigoted racist, addicts should be responsible for fixing the opioid epidemic, any form of gun control is a slippery slope to full confiscation, and that your relationship fell apart simply because you chewed with your mouth open. This book will teach you how to spot and avoid loserthink before it starts to influence you--and will give you scripts to respond when it's being brandished against you, whether by well-intentioned friends, strangers on the internet, or political pundits. You'll learn the best defense against emotionally powerful but vacuous arguments and how to spot the underlying causes of loserthink, like the inability to get ego out of your decisions, thinking with words instead of reasons, failing to imagine alternative explanations, and making too much of coincidences. Using his patented blend of humor and social satire, along with candid examples of falling prey to loserthink from his own past, Adams offers elegant analytical frameworks for clear thinking, evoking the mental models of scientists, economists, entrepreneurs, and artists. Your bubble of reality doesn't have to be a prison. This book will show you how to break free--and, what's more, to be among the most perceptive and respected thinkers in every conversation.
Dilbert et ses collègues de bureau poursuivent leur expérimentation in vivo du monde merveilleux de l'entreprise : visite du PDG, formation ou harcèlement continu, maintenance informatique, réunions préparatoires aux réunions, etc. : jamais l'absurde n'aura été aussi réaliste !
Un conseil, ne dites surtout pas à votre patron que vous lisez Dilbert...
Après l'ère industrielle puis l'explosion des sociétés de service, le monde de l'entreprise est une fois encore en pleine mutation. Informatique, communication, délocalisation, le travail et le management changent à la veille du XXIème siècle. Alors que se passera-t-il dans l'entreprise de demain ? Scott Adams, lui, a choisi d'évoquer la pire des évolutions.
Le patron exploite méticuleusement des employés sous-payés qui le lui rendent bien en sabordant les dossiers qu'ils n'ont pas réussi à passer au voisin... Les plus mercantiles et les plus arrivistes arrivent à tirer leur épingle du jeu : gagner beaucoup d'argent sans rien faire. Les autres se contentent de ne pas gagner beaucoup d'argent mais sans faire grand chose non plus... Telle est l'entreprise moderne, où la haute technologie décuple l'incompétence, celle dans laquelle nous passons un tiers de notre vie A la fois spectateur et acteur de cet univers absurde et paradoxal, Dilbert nous raconte sa vie de tous les jours, subtil mélange de dictature et d'anarchie, d'ultra-libéralisme et de bureaucratie.
Dans Le Principe de Dilbert, Scott Adams illustrait la théorie selon laquelle les patrons sont tous des incompétents et nos collègues, tous des imbéciles. Avec ce nouveau recueil à l'humour décapant, il pousse le raisonnement encore plus loin et nous démontre qu'ils sont aussi tous plus ou moins fourbes. Le domaine de la fourberie recouvre une vaste zone floue située entre une conduite très intègre et des activités carrément délictueuses : Avez-vous affaire à des petits malins qui ont la curieuse habitude de tomber malades le nombre exact de jours que leur entreprise leur accorde ? Votre collègue de bureau a-t-il tendance à faire systématiquement main basse sur la dernière tasse de café et à décamper ? Votre chef a-t-il la fâcheuse renommée de s'approprier les meilleures idées de ses collaborateurs, de leur donner des tâches grotesques à effectuer ? Vous-mêmes, êtes-vous bien sûr d'avoir transmis les éléments cruciaux de vos dossiers à votre remplaçant ? Bienvenue à Sournoiseville, Retorsbourg. Bienvenue dans l'Entreprise où opèrent les faux-jetons, les combinards et les tire-au-flanc, ces individus roublards et fuyants ! En compagnie de tous les personnages habituels de la bande dessinée (publiée dans plus de 2 000 quotidiens dans le monde) l'auteur et son héros favori nous donnent le fou rire même lorsqu'ils pointent le doigt sur des vérités, pas toujours bonnes à entendre, concernant les autres mais aussi nous-mêmes. - Depuis la récession et les scandales. Dilbert a repris du service (L'Express, 14/11/2002) - Dans Le Principe de Dilbert, Scott Adams illustrait la théorie seoln laquelle les patrons sont tous des incompétents et nos collègues tous des imbéciles. Avec ce nouveau livre, il nous démontre qu'ils sont tous plus ou moins fourbes (Métro, 14/11/2002) - Comment maximiser ses congés maladie, gagner sa vie grace au licenciement, l'art de se lamenter. Les fourberies de Dilbert sont un vrai guide de la dérobade (Challenges, 14/11/2002) - Avec son cynisme habituel, ses dessins désolpilants, et tous les bons conseils pour survivre en milieu hostile (le bureau). Commment pourrait-on s'en passer ? ( Biba, dec 2002)
A collection that riffs on the fodder of everyday office life and technology and features the irrepressible clueless Boss, insane co-workers, and the acerbic Dogbert.
Blasting clichéd career advice, the contrarian pundit and creator of Dilbert recounts the humorous ups and downs of his career, revealing the outsized role of luck in our lives and how best to play the system. Scott Adams has likely failed at more things than anyone youve ever met or anyone youve even heard of. So how did he go from hapless office worker and serial failure to the creator of Dilbert , one of the worlds most famous syndicated comic strips, in just a few years? In How to Fail at Almost Everything and Still Win Big , Adams shares the game plan hes followed since he was a teen: invite failure in, embrace it, then pick its pocket. No career guide can offer advice that works for everyone. As Adams explains, your best bet is to study the ways of others who made it big and try to glean some tricks and strategies that make sense for you. Adams pulls back the covers on his own unusual life and shares how he turned one failure after another--including his corporate career, his inventions, his investments, and his two restaurants--into something good and lasting. Theres a lot to learn from his personal story, and a lot of entertainment along the way. Adams discovered some unlikely truths that helped to propel him forward. For instance: Goals are for losers. Systems are for winners. Passion is bull. What you need is personal energy. A combination of mediocre skills can make you surprisingly valuable. You can manage your odds in a way that makes you look lucky to others. Adams hopes you can laugh at his failures while discovering some unique and helpful ideas on your own path to personal victory. As he writes: This is a story of one persons unlikely success within the context of scores of embarrassing failures. Was my eventual success primarily a result of talent, luck, hard work, or an accidental just-right balance of each? All I know for sure is that I pursued a conscious strategy of managing my opportunities in a way that would make it easier for luck to find me.
Get a head start on each day's office craziness with this best-selling "Dilbert" calendar that features a full-color cartoon on every page.
This calendar features a redrawn and colorized Dilbert panel and two supporting strips on every spread. It also includes a necktie-shaped cleaning cloth.